Potřebujete poradit? Zavolejte Soně +420 800 77 99 77 Po-Pá, 8-16h
Soňa
FAQ

FAQ: Co vás nejčastěji zajímá

Přehled nejčastějších dotazů a odpovědí na jednom místě. Nenašli jste, co hledáte? Napište nám na info@xemel.cz nebo rovnou volejte na
+420 800 77 99 77 (Po-Pá 8-16h).

První kroky v Xemelu

  • Registroval jsem se, ale ve své e-mailové schránce jsem nenašel potvrzovací e-mail.
    Občas se e-mail zatoulá do spamu, nejedná se o tento případ? Zkontrolujte prosím složky Spam a Hromadné a pokud tam e-mail nenajdete, ozvěte se nám na info@xemel.cz a my dáme vše do pořádku.
  • Co se děje po registraci?
    Registraci je nutné potvrdit kliknutím na odkaz, který přijde do vaší e-mailové schránky. Váš Xemel účet se tak aktivuje. Po potvrzení e-mailu můžete začít ladit svoje produktové feedy. Přihlaste se do Xemelu a přidejte svůj první e-shop společně s feedem pro srovnávače. Pokud jste se do Xemelu registrovali na základě přidělení přístupů jiným uživatelem, objeví se sdílený e-shop ve vašem Seznamu e-shopů a vy můžete hned přejít k editaci feedu.
  • Můžu přidat a spravovat více e-shopů?
    Ano. Po registraci a přihlášení do uživatelského rozhraní si ke svému profilu postupně přidáte jednotlivé e-shopy
    a k nim pak feedy zbožových srovnávačů, marketplace a dalších reklamních systémů.

Feedy

  • Jaké formáty produktových feedů dokáže Xemel zpracovat?
    Xemel podporuje XML a CSV, a to jak archivované (např. gzip), tak nearchivované. Pokud vám váš feed generuje skript (např. PHP), dokážeme ho také zpracovat.
  • Nenašel jsem svůj formát feedu mezi Xemelem podporovanými typy feedů.
    Každý systém má definovanou svou specifikaci feedů. Pokud do Xemelu nahráváte feed, ke kterému vám Xemel jeho formát nenašeptá (= není v seznamu podporovaných feedů), má to řešení. Definujeme vám Custom feed, tzn. připravíme typ feedu dle vaší specifikace. Po napojení Custom feedu na váš e-shop se při přidání feedu v poli Typ feedu našeptá Custom feed a vy můžete feed zadat a pustit se do úprav.
  • Při přidání feedu mi vyskočila chyba: „403 - chyba při přidání feedu”. Co mám dělat?
    Do Xemelu feed nejde přidat, protože nemáme oprávnění jej stahovat. S největší pravděpodobností máte definovaný whitelist (buď na základě User Agenta nebo IP). Prosím, kontaktujte správce vstupního feedu a naše údaje doplňte - UA: XeMeL www.xemel.cz, IP: 93.185.102.160
  • Jak často se generuje feed? Mohu frekvenci generování změnit?
    Xemel aktualizuje vaše feedy automaticky co 45 minut. Po domluvě je možné frekvenci generování zrychlit na každých 20 minut nebo aktualizaci nastavit na méně častou – co 4 hodiny nebo jedenkrát denně. Pro nastavení speciální frekvence nás kontaktujte.
  • Jaké jsou limity pro počet produktů?
    Žádná omezení týkající se počtu produktů v rámci feedu aktuálně nemáme. Jsme limitováni pouze velikostí vstupního feedu. Ten nesmí přesáhnout 2 GB.
  • Je Xemel bezpečný? Jakou mám jistotu, že budou feedy vždy dostupné?
    S Xemelem jsou vaše data v bezpečí. Prezentační web i administrační rozhraní přenáší data šifrovaně (protokol https). Zálohujeme jak výstupní, tak vstupní feedy. URL výstupních feedů obsahuje hash a jejich adresa se tak stává neuhodnutelná. K výstupnímu feedu generujeme několik symlinků. V budoucnu budete mít možnost jednotlivé symlinky zakazovat či generovat nové. V případě prázdného výstupního feedu (z důvodů chyby ve vstupním feedu, chyby nastavení pravidel v Xemelu, omezení sortimentu ve vstupním feedu, chyby v síti provozovatele vstupního feedu, vypadnutí jeho serveru aj.) Xemel při zpracování detekuje problém a ponechává na výstupu předešlý feed (feed dostupný před chybou) jako zálohu.

Práce v Xemelu

  • Jak na nastavení úprav v Xemelu?
    Úpravy ve feedech se provádí v administraci Xemelu na stránce Editace feedu. Zde můžete provádět úpravy hromadně pomocí pravidel, importu CSV souboru či na úrovni jednotlivých produktů pomocí manuálních změn. Nevíte si rady
    s konkrétním problémem? Popište ho a odešlete na info@xemel.cz. Rádi vám pošleme návod, jak problém řešit nebo ho po domluvě vyřešíme za vás.
  • Mohu přeimportovat pravidla mezi feedy?
    Ano, pravidla z jednoho feedu do druhého naimportujeme za vás. V případě zájmu nám zašlete požadavek na info@xemel.cz spolu s informací, o jaký e-shop a feedy se jedná.
  • Chci nasdílet svůj e-shop jinému uživateli / e-mailu, je to možné?
    Po přidání e-shopu spolu s feedem se stáváte Vlastníkem e-shopu. Jako Vlastník můžete ke každému feedu nasdílet přístup Správce. Aby Správce měl právo editovat feed, musí být registrovaným uživatelem Xemelu. Kde najít přístupová práva? V pravém horním rohu stránky v menu pod názvem vašeho účtu.
  • Můžu si do Xemelu převést pravidla z jiných editorů feedů?
    Rozhodně ano. Všechna stávající pravidla a nastavení si do editoru můžete ručně přenést. Xemel si tak lépe osaháte
    a objevíte, co všechno umí. Navíc nebude na škodu udělat si pořádek v pravidlech, které se vám za měsíce a roky
    v jiném editoru nahromadily, a zpomalují natahování aktuálních dat a generování feedu. Po domluvě můžeme pravidla převést za vás, stačí nás kontaktovat.
  • Co mám dělat, když si s něčím nevím rady?
    V Xemelu najdete propracovaný systém nápověd. Ke každé funkcionalitě jsme navíc přidali vysvětlivky (ikonka „i“). Pokud potřebujete problém pochopit do hloubky, mrkněte na naše videa, nebo si pročtěte podrobnou nápovědu
    v administraci Xemelu. Pokud ani pak nebudete vědět, co s tím, napište nám na info@xemel.cz nebo rovnou volejte na +420 800 77 99 77 (Po-Pá 8-16h).

Testovací období

  • Kdy začíná testovací období a jak je dlouhé?
    Testovací období začíná přidáním e-shopu spolu s feedem. Od této chvíle máte 14 dní na to, abyste si Xemel zdarma proklikali a otestovali. Po uplynutí 14 dní máte Xemel k dispozici navíc zdarma do konce měsíce. Fakturovat se začíná na začátku následujícího měsíce.
  • Skončilo mi 14denní testovací období, jak přejít do placeného režimu?
    Do placeného režimu přejde Xemel automaticky, ale pro plynulý provoz potřebuje jednu věc – vyplněné fakturační údaje. Přejděte do administrace Xemelu, klikněte na název účtu v pravém horním rohu stránky, poté na fakturační údaje a zde fakturační údaje vyplňte.
  • Co se stane, když po bezplatném testování nebudu chtít pokračovat?
    Pokud nevyplníte fakturační údaje, váš e-shop v našem nástroji vypneme a vy si do rozhraní srovnávače jednoduše vrátíte původní XML feed. Pokud budete chtít Xemel začít opět používat, stačí nás kontaktovat a my vám e-shop přepneme do aktivního režimu.
  • Chci smazat / vypnout e-shop nebo deaktivovat účet ještě v testovacím období.
    Smazat e-shop můžete sami ve svém Seznamu e-shopů pomocí tlačítka s ikonkou nastavení na úrovni daného e-shopu. Po otevření formuláře klikněte na možnost SMAZAT E-SHOP. Pokud si přejete Xemel nepoužívat pouze dočasně, tedy aby všechny provedené změny v Xemelu zůstaly uložené, ale e-shop již nebyl fakturován, kontaktujte nás, e-shop za vás vypneme. Také pro deaktivaci celého účtu je nutné nám dát vědět, deaktivaci provedeme za vás.

Fakturace Xemelu

  • Jaká je cena Xemelu?
    Měsíční platby za nástroj se odvíjí od počtu produktů ve všech výstupních feedech e-shopu. Ceník naleznete ZDE. Při zrychlené frekvenci generování je cena dvojnásobná. Náš nástroj máte v rámci měsíčních plateb k dispozici a veškeré úpravy si v něm můžete provádět sami. Pokud si přejete, ať feedy upravujeme my, feedy připravíme dle zadání nebo definujeme speciální službu navíc (např. definování Custom feedu), jedná se již o placenou správu. Cenu těchto služeb stanovujeme individuálně dle náročnosti požadavku.
  • Mám svůj e-shop na českých i slovenských srovnávačích, musím platit každý zvlášť?
    Platíte vždy za e-shop s vlastní doménou. Pokud tedy inzerujete na českých a slovenských srovnávačích pod jednou doménou, zaplatíte za jeden e-shop. Pokud ale inzerujete na českých a slovenských srovnávačích na dvou doménách (např. Shop.cz na Heureka.cz a Shop.sk na Heureka.sk), zaplatíte za dva e-shopy.

Xemel se naučíte ovládat za pár minut

Přesvědčte se sami. Vyzkoušejte Xemel na 14 dnů zdarma a zjistěte, jak moc vám usnadní život.